تارنمای شهدا و دفاع مقدس استان بوشهر

تارنمای شهدا و دفاع مقدس استان بوشهر

تارنمای شهدا و دفاع مقدس استان بوشهر

تارنمای شهدا و دفاع مقدس استان بوشهر

استان بوشهر هفته جاری میزبان پیکرهای دو شهید گمنام است

تارنمای شهدا و دفاع مقدس استان بوشهر :  نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در استان بوشهر گفت: مردم شهید پرور و ولایتمدار این استان روز دوشنبه هفته جاری میزبان پیکر های دو تن از شهدای گمنام دفاع مقدس است.

 سرهنگ احمد موحد گفت : براساس آزمایش های DNA انجام شده روی این پیکرها یکی از شهدا 22 ساله بوده و درسال 67 در جزیره مجنون به شهادت رسیده است.

وی با اعلام اینکه هر دو شهید در عملیات تک دشمن شرکت داشته اند، اظهارکرد: شهید دیگر درسال 67 در جزیره فاو عراق در سن 27 سالگی به درجه رفیع شهادت نایل شده است.



نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در استان بوشهر بیان کرد: پیکرهای پاک این شهدا در شهر کاکی از توابع شهرستان دشتی این استان تشییع و خاکسپاری خواهند شد.

موحد اضافه کرد: استان بوشهر از استانهای پیشگام در زمینه تدفین شهدای گمنام است وبا تشییع و تدفین این دو شهید تعداد شهدای گمنام خاکسپاری شده دراین استان به 95 تن می رسد.

وی ادامه داد: از این تعداد شهید 11شهید داخل گلزارهای شهدا دفن هستند و 84 شهید نیز خارج از گلزارها در 29 نقطه در این استان به خاک سپرده شده اند.

موحد افزود: تاکنون یادمان های شهدای گمنام استان بوشهر در 17 مکان ساماندهی شده است و هفت مکان در دست اجراست که 30 تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و اجرای پنج مکان دیگر با تامین اعتبار در دستور کار قرار دارد.

موحد ادامه داد: پیشرفت کشور مدیون خون شهدا است که باید برای حفظ و پاسداری از این ایثار شهدا دقت شود.

شهرکاکی در فاصله 120 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد